Pagina's

maandag 17 oktober 2011

In spagaat

En toen werd het ineens stil hier. Maar helaas nog niet echt in mijn hoofd. Het weer wordt kouder, somberder en zo strijd ik ook ineens weer in mijn hoofd tegen het niet willen. Lastig, er gaat zoveel tijd in zitten en het is tegelijk zo'n tijd verspilling
Ik tref mezelf dagelijks aan in een soort van spagaat zoals de keuzes:
* Ik wil graag dat mijn kinderen zich prettig voelen in ons huis en lekker kunnen spelen - (versus) - Ik heb zelf even heel erg behoefte aan rust en een opgeruimd huis (begin al bijna te gillen als de kids ook maar iets pakken)
* Ik wil lekker achter mijn naaimachine kruipen en me volledig laten gaan - (versus) - Als alle klusjes in huis klaar zijn mag ik gaan zitten ?!
* Die man met de mijter komt er weer aan met 'bergen' speelgoed - (versus) - Mijn kids hebben al zoveel (in mijn ogen) en waar laten we al die rommel, zie ook weer punt 1.
* Ik voel en weet dat ik meer energie ga krijgen van minder suiker en meer beweging - (versus) - De donkere dagen met pepernoten, gevulde speculaas en amandelspijsstaven vind ik zo gezellig.

pfff
kortom het is weer tijd voor mediteren, pas op de plaats maken en even bewust ademhalen.
En daarna heel kritisch kijken, wat kan het van de 'verborgen' agenda geschrapt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten