Pagina's

zondag 17 juni 2012

Zou het nog helpen?

Een weggevertje!
... omdat we het allemaal nu even zo hard nodig hebben in 'voetballand'
... omdat we ze ook nog kunnen gebruiken straks bij de olympische spelen
... of volgens jaar koninginnedag
... of omdat ze gewoon zo vrolijk zijn
en
...omdat het hier toch ook wel tijd wordt voor een give-away
...omdat ze zo snel gemaakt zijn
en zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik maakte een oranje slingertje en omdat het zo vlot ging werden het er twee en een hele kleine voor ons seizoenenboompje.

Hoe ik hem maakte nou zo!:

Je hebt nodig:
- Vilt (ik nam oranje, maar allerlei verschillende kleuren is ook leuk)
- Schaar
- Pen / potlood
- 3 verschillende ronde vormen
- Oranje garen
- Naaimachine
- Kopje thee




Een gemakkelijk klusje bij een kopje thee ;-) 
Neem 3 ronde voorwerpen met een verschillende diameter.
Ik nam verschillende glaasjes en een plastic beker. Grootste diameter is ongeveer 12 cm
 

 En dan maar rondjes omtrekken. Verschillende maten allemaal door elkaar. Omdat je geen rekening hoeft te houden met een naadwaarde kan je ze zo dicht tegen elkaar aan tekenen, dat je bijna geen reststukjes overhoudt.


 En dan knippen maar...


En knippen...


Span oranje draad in je machine...


 Naai de rondjes aan elkaar. Wanneer je steeds een rondje naait en deze laat aan sluiten met het volgende rondje, heb je steeds gelijkwaardige tussen ruimtes van twee steken. Hiermee kan je variëren zoals je dat zelf mooi vindt.

  

Et voila!


En deze? Deze is voor jou. Wat moet je doen om deze te winnen.
Heel simpel, laat een reactie achter dat je mee wil doen, en wordt volger.
Een onschuldige kinderhand trekt dan een naam.


2 opmerkingen:

  1. Hay Lieke,

    Voor jou de Sunshine Award met dank aan je fijne blogposts!
    Blessings, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lieke, ik wil je even bedanken voor je lieve reactie op mijn blogberichtje op koninginnedag. En omdat ik geen emailadres van jou kan vinden, doe ik het maar even zo :)
    Groetjes,
    Janina

    BeantwoordenVerwijderen