Pagina's

dinsdag 13 maart 2012

I Robot

'Kids, wat willen jullie dit jaar worden met carnaval? Zeg het a.u.b. op tijd, anders heb ik geen tijd meer om iets te maken.'
'Hmm, mama ik denk dat ik weer chinees wil, net als vorig jaar.'
'Oh, oke, prima.(da's makkelijk. Hoef ik niks meer voor te maken, die jurk past nog prima.) En jij Mathijs?'
'Ehmmm, Ridder....'
'of nee Brandweer...'
'Oke zeker weten?' (in mijn hoofd ratelen ondertussen de patroon ideeën voor een ridder/brandweerpak)
'eh nee toch maar dinosaurus...'
'Weet je het zeker?' (Oh ... hoe maak ik een dino pak ik twee weken?!)
'Nee mama ik wil toch liever ROBOT worden!'
'Weet je het zeker? Ridder is toch ook leuk' (hemel een robot hoe gaan we dat doen???!!!!!)
'Ja mama, ik wordt robot en dan loop ik zo, kijk.' (doet een stram soort loopje)
'Oke, robot dan maar.' (Ik mag wel vast vanavond aan de slag gaan)

Gelukkig komen de beste ideeën 's nachts in bed, of is t op de wc, of onder de douche, of. In ieder geval bedachten we een doos. Deze beplakten we met aluminium folie. Mathijs maakte 'knoppen' van karton en plakte deze op.
Hij trok hem aan en het was het 'net' niet. Er most nog een zilveren pak onder. Gelukkig heeft de stoffenwinkel in ons dorp altijd veel stoffen en dus was de perfecte foute stof dan ook snel gevonden. 1 avondje knippen en naaien en Mathijs was helemaal robot. We zullen er maar niet bij vertellen dat hij bij binnenkomst op school zijn doos al uit deed en de hele avond in het knalzilver heeft rond gerend.


1 opmerking:

  1. Oh wat een gave robot!!! Goed gelukt hoor. En Sanne is prachtig, leuk die stokjes door d'r haar.
    Blessings, Esther

    BeantwoordenVerwijderen